Този сайт използва бисквитки (Cookies). Ако продължите да използвате сайта приемаме, че сте съгласни с използването на бисквитки. Научете повече за тях и се запознайте с политиката ни за защита на личните Ви данни тук

Актуално

Рали „Варна“ нажежи страстите, Тодор Славов вдигна купата

facebook thumb

Този път спортно събитие прикова вниманието на варненци през изминалата седмица. И на гостите на града, разбира се. Морската столица стана свидетел на 16-ото издание на автомобилното Този път спортно събитие прикова вниманието на варненци през изминалата седмица. И на гостите на града, разбира се. Морската столица стана свидетел на 16-ото издание на автомобилното рали „Варна“, което бе възстановено след четвърт век прекъсване. Състезанието бе и първи кръг от националния ралишампионат. В двата дни хиляди варненци излязоха по скоростните отсечки, за да наблюдават наживо гонитбата на расовите за родните стандарти автомобили. Девет скоростни етапа включваше надпреварата, като в крайна сметка пилотът на „Мегапорт“ и балкански рали шампион за 2013 г. - варненецът Тодор Славов (навигатор Георги Стойков) с Renault Clio, спечели крайната победа. Той се конкурираше с общо 30 екипажа, част от които караха за купа „Варна“. Надпреварата включваше 9 скоростни отсечки, разпределени в два дни. Преди последния девети етап – „градския“, 3,68 км, Славов имаше аванс от 8 секунди пред най-сериозния си конкурент по време на състезанието Йордан Атанасов (навигатор Димитър Спасов) с Skoda Fabia от тима на АРТ Рейсинг. Двамата сменяха водачеството си по време на ралито, като Атанасов финишира пръв в 5 етапа, а Славов в 2. Тодор Славов завърши втори в последния етап, но това му бе достатъчно да оглави крайното общо подреждане с време 45,05,4 мин.


Втори в ралито приключиха Игнат Исаев/Милен Илиев от „Октан тим“ с Mitsubishi Lancer – време 44,08,2 мин, които в последния етап бяха най-бързи и така изпревариха в крайното общо подреждане екипажа Йордан Атанасов/Димитър Спасов – общо време 45,30,4 мин. В последната отсечка Атанасов/Спасов изостанаха много, тъй като автомобилът им загасна на два пъти и дори се наложи зрителите да избутват колата, за да запали.


Огромният зрителски интерес преди „градския“ етап в ралито забави малко старта, тъй като публиката трябваше да бъде изместена на безопасно място. В атрактивното шоу най-бърз се оказа екипажът Игнат Исаев/Младен Илиев, които заковаха хронометрите на 3,14,9 мин. С второ време – 3,26,7 мин, финишираха Тодор Славов/Георги Стойков, а трети в етапа завършиха Антон Титов/Венцислав Мирчев от „Октан тим“ със Citroen.


Състезанието за специалната купа „Варна“ бе спечелено от Тодор Атанасов/Иван Минев с VAZ 2108. С общо време 50,23,2 мин те изпревариха в крайното подреждане Мартин Коев/Калоян Атанасов със Suzuki Swift – 52,23,6 мин., и Свилен Славов/Пламен Михайлов от „Булбет рали тим“ с Honda Civic – 56,08,6 мин.
Така 16-ото издание на рали „Варна“ – І кръг от националния шампионат, вече влезе в историята. Тепърва предстоят коментарите и анализите на онова, което се случи в двата състезателни дни. Едно обаче може да се каже със сигурност: стана състезание. Доказателство за това бе и огромният зрителски интерес в двата дни. Допълнителна интрига в състезанието внесе и лошото време. През първия състезателен ден пилотите се радваха на слънчево време и сух асфалт. Не бе така обаче в неделя – през нощта се изсипа пороен дъжд, настилката бе наводнена, хлъзгава и много тежка за шофиране и подложи на сериозно изпитание качествата на пилотите. Заради наводнен терен се наложи ръководството на ралито да скъси двата етапа „Аврен“. Многото публика обаче, хубавата надпревара и добрата организация са гаранция, че това състезание има бъдеще. Защо не и като кръг от европейския рали шампионат, каквито са намеренията.


Как се разви ралито?
Йордан Атанасов с навигатор Димитър Спасов спечели първия скоростен етап. По отсечката „Бялата вода“ 1 – 15,90 км, пилотът с Skoda Fabia даде най-добро време и изпревари с близо 3 секунди Тодор Славов (навигатор Георги Стойков) с Renault Clio. Двамата влязоха в много оспорвана битка, като Славов имаше проблем с разговорното устройство и почти две трети от отсечката не чуваше навигатора си. На един от завоите колата без малко да излети от трасето, но Славов овладя ситуацията. Трети на 13,5 секунди след победителя завърши етапа Игнат Исаев
(навигатор Милен Илиев) с Mitsubishi Lancer.


В хода на състезанието тази челна тройка се запази почти през цялото време, като Йордан Атанасов спечели първия, втория, третия, четвъртия и седмия скоростен етап. Тодор Славов бе най-бърз в шестата и в осмата отсечка, но пък в последния етап Атанасов завърши последен, тъй като автомобилът му на два пъти загасна и това му отне крайното второ място в подреждането.
Тежка катастрофа прекрати петия етап и първи за неделния ден от ралито. В скоростната отсечка „Виница 1“ екипажът на СБА Стоян Добрев/Красимир Кръстев с Volkswagen Golf излетя от трасето и катастрофира. Причина за това бе многото вода и хлъзгавият асфалт. Инцидентът стана на една от най-бързите отсечки в етапа. В болница бе откаран за преглед навигаторът Красимир Кръстев, а етапът бе прекратен незабавно. По-късно се разбра, че Кръстев е със счупен 7-и шиен прешлен. Не се е наложила спешна операция на състезателя, но допълнително ще бъде насрочена планова хирургична намеса.


Като цяло в ралито хегемонията на челната тройка бе разбита само на два пъти. В шестия скоростен етап до третото място стигна Станислав Владимиров (навигатор Чавдар Събев) с Opel Astra. Трети в последния етап пък станаха Антон Титов/Венцислав Мирчев от „Октан тим“ със Citroen.

 

Lex Ins по темата:

Автомобилните състезания в различните им разновидности са неизменна част от календара на Българската федерация по автомобилен спорт. Феновете на високите скорости, които у нас имат възможност да гледат Формула 1 само по телевизията, не пропускат шанса да видят наживо расови автомобили и добри пилоти. В България ги има, естествено съобразени с родните стандарти. По трасетата на ралитата по традиция има много зрители, не направи изключение и рали „Варна“. За жалост състезанието не приключи без инцидент. Тежката катастрофа на екипажа с номер 9 от СБА се размина с контузия само на навигатора, който обаче ще се нуждае от операция и време за възстановяване. Както и от финансови средства, разбира се.


При този инцидент за радост няма пострадали зрители, но по автомобилни състезания се случва и това. Просто от подобен тип инциденти никой не е защитен. Lex Ins напомня, че в случаи на пътен инцидент, независимо от това какъв е характерът му, на помощ идва точната и добра застраховка. Различните утвърдени и доказани на пазара компании, с които Lex Ins работи, предлагат богати и разнообразни пакети от застрахователни продукти за всякакви инциденти. Използването на техните услуги е гаранция за вашето спокойствие.

*Снимка: rallyvarna.com